Dieter Ravyts

Born in 1988 in Dendermonde, lives and works in Ghent, Belgium

Represented by Tatjana Pieters


EN Ravyts wants to give the medium of painting a cynical final goodbye. The painted posters are a time consuming action that becomes irrelevant as they could easily have been printed out. Like the modernists who shattered artistic conventions but were still subjected to them – as we are in turn with the modernists – Ravyts is bound to painting. At the same time there is an inner struggle with the medium itself, a disruptive force between the dying of the medium and its continuing use.


NL Ravyts wil het medium van de schilderkunst op een laatste, cynische manier uitzwaaien. De geschilderde affiches zijn een tijdsintensief werk dat volkomen irrelevant wordt wanneer men zich realiseert dat ze even goed hadden kunnen worden geprint. Zoals de modernisten – die de artistieke conventies verpulverden maar er wel schatplichtig aan bleven (zoals hedendaagse artiesten aan de modernisten), blijft ook Ravyts verbonden aan het medium van de schilderkunst waar hij zich tegen afzet. Het is een innerlijke strijd met het medium zelf, een botsing tussen de dood van het medium en het blijvend aanwenden ervan.